1 Nisan 2011

ANAyol

Ne de olsa tüm ara yollar, ANAyola çıkmak içindir!
Yukarıdaki harita, “iktidarın” inşa ettiği hizmete açık ve yapımı devam eden otoyolları gösteriyor. Eski Ulaştırma Bakanı Faruk Nafiz Özak’ın,  “bölünmüş” yol temel atma töreninde, iki kollarını yana açarak yolun üstünde durduğu fotoğrafı ise, tam da bu duruşa benzeyen otoyol işaretinin üzerinde yer alıyor.
Bir görüntüyü başka bir görüntünün üstüne yerleştirerek gerçekleştirdiğim bu kayıt, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sitesinde bulunan otoyol ile ilgili yasaklar ve kısıtlamalar eşliğinde, elbette kişisel çağrışımlarımın rehberliğinde, görünmeyen iktidarın izini sürmeyi amaçlıyor:
  • "Belirli Yerler (Köprülü Kavşaklar, ücret toplama istasyonları v.b.) ve şartlar dışında otoyola giriş ve çıkış yasaktır.
  • Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
  • Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan kesimlerde, yayaların, hayvanların motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
  • Erişme Kontrollü Karayollarında (Otoyol) mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız 120 km/saat’tir.
  • Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan kesimlerde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Aracın mekanik arızası durumunda en sağdaki emniyet şeridinde kısa süreli durulabilir."
Yavaşlama, durma, çıkma hakkınızın sınırlandığı ya da olmadığı otoyol, farklı coğrafyalarda ve farklı zaman aralıklarında, kentleri/bölgeleri ayırarak, sadece dış dünyayı değil, iç dünyaları da dağıtıyor.