22 Kasım 2010

CNBC-e

CNBC-e'nin tek reklam için ayrı,
çok reklam için ayrı ama aynı! reklam jenerikleri 
Dün akşam tesadüfen gördüğüm yandaki reklam jeneriklerini, internet ortamına taşımak için önce televizyondan kayıt yapmam, sonra da o kayıttan fotoğraflar çekmem gerekti. Hatta dışarıda epey bir vakit geçirmek zorunda kaldığım için, gündüz saatlerine denk gelen uzun kaydı izlerken, bana rahatsızlık veren hissin sadece bu reklam jenerikleri olmadığını da anlamış oldum. 
Sabah saat 10'dan akşam 18'e kadar, CNBC-e'nin ekonomi ağırlıklı yayınını kumandanın ileri tuşuyla izlerken, kanalın ekrana yansıyan yüzünün kadın ağırlıklı olduğunu fark ettim. Fakat kadınların her yerde olmaları ya da her işi yapıyor olmaları, maalesef onları özgürleştirmiyor! 
  • "Ben yatırım yapmayı bilmem, kocam ilgilenir. Sadece parayı tüketmeyi seviyorum."
  • "Krizden bahsedip de akşam alışveriş merkezinde dağıtamıyorsunuz. Ama çok tutumlu muyum? Para harcamayı seviyorum ve parayla keyif yapmayı değerli buluyorum."
  • "Bu sarı kafayla dolaşıp kafam da çalışıyor havası vermeyi seviyorum."
  • "Bir ara sarışın olmuştum. Bence her kadın hayatın bir döneminde sarışınlığı yaşamalı. Sarışınlığın sadece adı değil, hakikaten bir havası olduğunu düşünüyorum. Sarışın kadın illa ki kendine baktırır."
Bu sözler, kanalın, kim olduklarının hiç önemli olmadığı kadın habercilerine/spikerlerine ait. (Sibel Ateş Yengin/Akşam - 24 Ekim 2010) Tıpkı yukarıdaki görüntüler gibi, bu ifadeler de bir süre sonra doğal bir gerçekliğimiz gibi kabul ettiğimiz kadın rollerine dönüşüyor. "Erkekler/modernizm/kapitalizm" tarafından düzenlenen bir dünyanın kurallarına uyarak özgür olduğunu sanan kadınlar, sanki gizli/açık bir güce boyun eğiyorlar. Tıpkı sadece kadınlara yönelik reklamlarda bile neyin nasıl yapılacağını söyleyen dış sesin, erkek sesi olarak kurgulanması gibi...


Not: 
Konuyu köşesine taşıyan Sina Koloğlu oldu. 
http://cadde.milliyet.com.tr/2010/11/30/YazarDetay/1320185/WIKILEAKS_TEN_TARTISMA_PROGRAMLARINA_KONULAR